Cinderella's on her bedroom floor she's got a crush on the guy at the liquor store

灰姑娘坐在她的臥室地板上,她愛上了一位在酒店遇到的男子

Cause Mr. Charming don't come home anymore and she forgets why she came here.

因為她的白馬王子再也不回家了,她也忘了自己最初來到這裡是為了什麼

Sleeping Beauty's in a foul mood for shame

睡美人感到心情不好

she says None for you dear prince, I'm tired today.

她說「今天,我已經累了,不想再管你們這些『親愛的』王子」

I'd rather sleep my whole life away than have you keep me from dreaming

「我寧願花一生在睡眠中渡過,也好過一直被你從睡夢中吵醒」

CHORUS

I don't care for your fairytale

我才不管你所謂的童話故事

You're so worried 'bout the maiden, though you know she's only waiting on the next best thing

你很擔心著這些女孩子,雖然你知道她只是在等待著下一個更好的事

Snow White is doing dishes again cause what else can you do With seven itty-bitty men?

白雪公主又在洗餐具了,但她又能和七個小矮人一起做些什麼呢?

Sends them to bed and she calls up a friend, says will you meet me at midnight.

在送他們上床睡覺後,她打給了一個朋友,問他能不能在半夜和她碰面

The tall blonde lets out a cry of despair says

金色的長髮下傳出一陣哭聲,和絕望的話語

Would have cut it myself if I knew men could climb hair

「如果我知道有個男人會爬頭髮,我一定會自行剪去這頭長髮。」

I'll have to find another tower somewhere and keep away from the windows.

「現在我需要再去找另一座高塔,並離窗戶越遠越好」

CHORUS

I don't care for your fairytale

我才不管你所謂的童話故事

You're so worried 'bout the maiden, though you know she's only waiting on the next best thing

你很擔心著這些女孩子,雖然你知道她只是在等待著下一個更好的事

Once upon a time in a faraway kingdom,

從前從前,在一個遙遠的國度裡,

man made up a story

一個男人創造了一個故事

Said that I should believe him

並告訴我,我應該要相信他

Go and tell your white knight that he's handsome in hindsight

我說:「去告訴你的騎士,說他總是在事後才在展現他的帥氣」

but I don't want the next best thing

但我才不想要這樣的「更好的事」

So I sing and hold my head down and I break these walls 'round me

所以我低著頭唱著,打破了這道環繞在我身邊牆

Can't take no more of your fairytale love

我再也不能接受你更多不切實際的愛了

CHORUS

I don't care for your fairytale

我才不管你所謂的童話故事

You're so worried bout the maiden, though you know she's only waiting on the next best thing

你很擔心著這些女孩子,雖然你知道她只是在等待著下一個更好的事

I don't care

我才不管

You're so worried bout the maiden, though you know she's used to waiting spent her whole life being graded on the sanctity of patience and a dumb appreciation

你很擔心這些女孩子, 雖然你知道她窮其一生都被侷限於當一個神聖,而有耐心的啞巴

The story needs some mending and a better happy ending

這故事需要被修改,並有個更好的、美好的結局

cause I don't want the next best thing no no I don't want the next best thing.

因為我不想再等待更好的事了,歐不,我不想再等待更好的事了
 

______________________________________________________________________

這首個是逛youtube的時候看到的

覺得很喜歡 >//w//<

喵咪總覺得裡面充滿了女性擺脫傳統制約

想改變現狀了心情

真的覺得這樣的態度很棒

而且這樣的女性真的很帥氣呢!

 

上一篇連結--->【中英歌詞】It was May

下一篇連結--->【中英歌詞】Her Name Is Alice

arrow
arrow

    微笑月喵喵 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()